Kako da uspešno prođete tehnički pregled?

Published decembar 15, 2022 by digitalplus

Kako da uspešno prođete tehnički pregled?

Koliko je kontrola ispravnosti vozila pooštrena poslednjih godina pokazuje i podatak da tek svaki treći automobil prođe testiranje iz prve na mnogim linijama tehničkog pregleda. To nije ni čudno ako se zna da se na tehničkom pregledu može pasti i zbog „sitnica“ kada, na primer, na registarskoj oznaci ne svetli jedna lampica ili kada ne radi prskalica za staklo.

Na tehničkim pregledima i dalje se najviše pažnje pridaje ispravnosti kočnica, signalizacije, upravljačkog sistema i karoserije s tim što se više „ne gleda kroz prste“ na druge, naizgled bezazlene nedostatke na vozilu. No, krenimo redom.

Na tehničkom pregledu obavezno se proverava prednja, zadnja i ručna kočnica. Pored toga, testira se i ovalnost diska jer može da se, recimo, dogodi da kočnica dobro hvata, ali da je disk previše kriv zbog čega automobil ne može da prođe tehnički pregled. Takođe, neretke su situacije i da zadnja kočnica deluje dobro, ali da je kriv doboš zbog čega kompjuterizovani valjak registruje neispravnost.

Ko hoće da prođe tehnički pregled mora da ima u potpunosti ispravnu svetlosnu signalizaciju. To znači da besprekorno moraju da rade migavci, farovi, stop i rikverc svetla. I to nije sve. Pod svetlosnom signalizacijom podrazumevaju se i ispravne sve sijalice na registarskim oznakama. U slučaju da samo jedna sijalica ne radi na tablicama vozilo neće moći da bude registrovano, upozoravaju na linijama tehničkog pregleda.

Kad smo već kod „sitnica“,  apsolutno ispravna mora da bude i prskalica za šoferšajbnu, kao i brisači. Zanimljivo zaposleni na tehničkom pregledu kada vide da u automobilu nema tečnosti za staklo proveravaju da li radi motor za izbacivanje tečnosti odnosno da li „zuji“ prskalica.

S druge strane, ispravan brisač na zadnjem staklu nije više uslov za registraciju vozila. Takođe, na tehničkom pregledu se više ne gleda da li šiber može da se otvori jer se smatra da to ne utiče na bezbednost. S tim što vlasnici kabrioleta moraju imati ispravan pokretni krov.

Tehnički pregled se ne može proći sa prednjim ili zadnjim prozorom koji ne može da se otvori ili zatvori.

Od leta sledeće godine pada se i zbog izduvnih gasova

Vlasnicima vozila od sledećeg leta biće još teže da prođu tehnički pregled jer automobili koji ispuštaju prekomernu količinu izduvnih gasova neće više moći da budu registrovani nakon 5. jula 2023. godine prema Pravilniku o tehničkom pregledu vozila. Zato će biti neophodno da vlasnici vozila imaju ispravne ili katalizatore ili DPF filtere u zavisnosti od toga koje gorivo koriste.

Cena tehničkog pregleda

Cena tehničkog pregleda za putnička vozila iznosi najmanje 3.070 dinara sa PDV-om, a najviše 6.020 dinara prema odluci Vlade iz februara 2022. godine. Drugačija je cena tehničkog pregleda za motocikle, mopede i traktore i iznosi od 2.120 do 4.120 dinara dok se za autobus, teška teretna i priključna vozila cena tehničkog pregleda kreće od 6.020 do 11.920 dinara. Ako se tehnički pregled za teretna i priključna vozila obavalja na poligonu najviša cena može biti uvećana za dodatnih 2.000 dinara.

0 0 glasovi
Article Rating
Pretplati se
Obavesti o
guest
0 Comments
Najstarije
Najnovije Najviše glasova
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare